SEO, Monetyzacja stron

Portal specjalistyczny

Aktualnie w dobie AI jesteśmy atakowani różnymi raportami ukazującymi spektakularne wzrosty. Przez możliwość zautomatyzowania procesu tworzenia treści wraz z preferowaniem przez Google świeżych informacji możemy generować tego typu spektakularne efekty. Nie umniejszając tamtym pracą, po latach doświadczenia zwłaszcza tego biznesowego wiem, że od nagłych efektów cenniejsze jest ich utrzymywanie, które przynosi ciągły napływ środków finansowych do firmy. W 2019 roku założyłem stronę informacyjną, na której przez lata z powodzeniem testuję wagę poziomu autorytetu domeny w danej branży.

ROK:

2019 - obecnie

TYP PROJEKTU:

Strona informacyja

MOJA ROLA:

Właściciel/Pozycjoner

Założenia strony

Posiadam aktualnie ponad 15 projektów i wiadomo, że najbardziej cieszą większe strony. Mimo wszystko regularnie poszukuję wąskich niszy tematycznych, które pozwolą w zaledwie kilkanaście godzin stworzyć kompletną stronę, bez większych nakładów finansowych, która będzie przynosić zazwyczaj mały, lecz stabilny i prawie w całości pasywny zysk.

Buduję takie strony, w oparciu o idę bycia autorytetem dla algorytmów w danej branży. Proces budowania takiego serwisu zaczynam od gruntownego resarchu wszystkich możliwych fraz kluczowych oraz pytań z poruszanego zakresu. Następnie staram się rozplanować serwis w taki sposób, aby stał się odpowiedzią na wszelkie aspekty, które wykrywałem na etapie analizy słów kluczowych.

Zalety tworzenia niszowych stron pod monetyzację:

Etapy tworzenia serwisu

Krok 1: Keyword Research

Pierwszym krokiem przy tworzeniu tego typu projektów musi być analiza słów kluczowych, która pozwoli ocenić potencjał danej niszy oraz trend jej popularności oraz sezonowość.

W tym przypadku rozpisałem sobie główne frazy kluczowe wraz z tematami blogowymi wzbogaconymi o definicję.

Krok 2: Wybór domeny

Następnym krokiem był wybór domeny, w swoich projektach często bazuję na przechwytywaniu wygasłych domen. W tym przypadku z uwagi na bardzo niszowy temat posiłkowałem się całkowicie nowym adresem bez historii.

Krok 3: Rozpiska i rozplanowanie struktury

Kolejnym krokiem było przypisanie wcześniej znalezionych fraz do konkretnych podstron i rozplanowanie struktury serwisu wraz z linkowaniem wewnętrznym.

 

Krok 4: Stworzenie strony

Następnie utworzyłem stronę na systemie WordPress, wybrałem i skonfigurowałem szablon wraz z poprawieniem w nim kilku globalnych kwestii.

Krok 5: Zamówienie i wdrożenie treści

Pod koniec prac zamówiłem zamówione wcześniej artykuły, które następnie podczas wdrożenia dodatkowo zoptymalizowałem i wdrożyłem linkowanie wewnętrzne. Po wdrożeniu podstron sukcesywnie zgłaszałem nowe podstrony do zaindekoswania za pomocą Google Search Console. Łącznie zostało utworzonych zaledwie 12 podstron i opublikowałem 21 artykułów blogowych.

Krok 6: Pozyskanie kilku linków zewnętrznych

Jak wspomniałem wcześniej, tego typu niszowe projekty zazwyczaj nie wymagają znacznych działań z zakresu pozyskiwania linków zewnętrznych, dlatego prace w tym zakresie zakończyły się na pozyskaniu zaledwie odnośników z 20 domen.

 

Portal specjalistyczny - linki

Krok 7: Podpięcie monetyzacji i efekty działań

Po zbudowaniu widoczności na rozplanowanych frazach i zagadnieniach, dołączyłem stronę do programu Adsense oraz umieściłem na niej linki partnerskie.

Uzyskane efekty

Całość powyższych prac zajęła łącznie z 20 godzin pracy i pochłonęła „inwestycję” na poziomie 1000 zł na content oraz linki. Tego typu skromne prace pozwoliły na stworzenie serwisu, który przynosi zarobek pasywny na poziomie 200-300 zł miesięcznie nieprzerwanie od 2019 roku.

Portal specjalistyczny - Wykres Senuto

Wykres stabilnej widoczności fraz w TOP10 z narzędzia Senuto.