SEO, Monetyzacja stron
Portal specjalistyczny
Aktualnie w dobie AI jesteśmy atakowani różnymi raportami ukazującymi spektakularne wzrosty. Przez możliwość zautomatyzowania procesu tworzenia treści wraz z preferowaniem przez Google świeżych informacji możemy generować tego typu spektakularne efekty. Nie umniejszając tamtym pracą, po latach doświadczenia zwłaszcza tego biznesowego wiem, że od nagłych efektów cenniejsze jest ich utrzymywanie, które przynosi ciągły napływ środków finansowych do firmy. W 2019 roku założyłem stronę informacyjną, na której przez lata z powodzeniem testuję wagę poziomu autorytetu domeny w danej branży.
ROK:
2019 - obecnie
TYP PROJEKTU:
Strona informacyja
MOJA ROLA:
Właściciel/Pozycjoner
Założenia strony
Posiadam aktualnie ponad 15 projektów i wiadomo, że najbardziej cieszą większe strony. Mimo wszystko regularnie poszukuję wąskich niszy tematycznych, które pozwolą w zaledwie kilkanaście godzin stworzyć kompletną stronę, bez większych nakładów finansowych, która będzie przynosić zazwyczaj mały, lecz stabilny i prawie w całości pasywny zysk.
Buduję takie strony, w oparciu o idę bycia autorytetem dla algorytmów w danej branży. Proces budowania takiego serwisu zaczynam od gruntownego resarchu wszystkich możliwych fraz kluczowych oraz pytań z poruszanego zakresu. Następnie staram się rozplanować serwis w taki sposób, aby stał się odpowiedzią na wszelkie aspekty, które wykrywałem na etapie analizy słów kluczowych.
Zalety tworzenia niszowych stron pod monetyzację:
- Wąski i specjalistyczny temat pozwala sprawnie zapełnić cały blok tematyczny,
- Strony utrzymujące się na takim autorytecie potrzebują mniejszej ilości linków i są odporniejsze na zmiany algorytmów,
- Projekty tego typu są idealnym wyborem pod zarobek półpasywny.
Etapy tworzenia serwisu
Krok 1: Keyword Research
Pierwszym krokiem przy tworzeniu tego typu projektów musi być analiza słów kluczowych, która pozwoli ocenić potencjał danej niszy oraz trend jej popularności oraz sezonowość.
W tym przypadku rozpisałem sobie główne frazy kluczowe wraz z tematami blogowymi wzbogaconymi o definicję.
Krok 2: Wybór domeny
Następnym krokiem był wybór domeny, w swoich projektach często bazuję na przechwytywaniu wygasłych domen. W tym przypadku z uwagi na bardzo niszowy temat posiłkowałem się całkowicie nowym adresem bez historii.
Krok 3: Rozpiska i rozplanowanie struktury
Kolejnym krokiem było przypisanie wcześniej znalezionych fraz do konkretnych podstron i rozplanowanie struktury serwisu wraz z linkowaniem wewnętrznym.
Krok 4: Stworzenie strony
Następnie utworzyłem stronę na systemie WordPress, wybrałem i skonfigurowałem szablon wraz z poprawieniem w nim kilku globalnych kwestii.
Krok 5: Zamówienie i wdrożenie treści
Pod koniec prac zamówiłem zamówione wcześniej artykuły, które następnie podczas wdrożenia dodatkowo zoptymalizowałem i wdrożyłem linkowanie wewnętrzne. Po wdrożeniu podstron sukcesywnie zgłaszałem nowe podstrony do zaindekoswania za pomocą Google Search Console. Łącznie zostało utworzonych zaledwie 12 podstron i opublikowałem 21 artykułów blogowych.
Krok 6: Pozyskanie kilku linków zewnętrznych
Jak wspomniałem wcześniej, tego typu niszowe projekty zazwyczaj nie wymagają znacznych działań z zakresu pozyskiwania linków zewnętrznych, dlatego prace w tym zakresie zakończyły się na pozyskaniu zaledwie odnośników z 20 domen.
Krok 7: Podpięcie monetyzacji i efekty działań
Po zbudowaniu widoczności na rozplanowanych frazach i zagadnieniach, dołączyłem stronę do programu Adsense oraz umieściłem na niej linki partnerskie.
Uzyskane efekty
Całość powyższych prac zajęła łącznie z 20 godzin pracy i pochłonęła „inwestycję” na poziomie 1000 zł na content oraz linki. Tego typu skromne prace pozwoliły na stworzenie serwisu, który przynosi zarobek pasywny na poziomie 200-300 zł miesięcznie nieprzerwanie od 2019 roku.
Wykres stabilnej widoczności fraz w TOP10 z narzędzia Senuto.